31.08.2018 ruszamy z Placu Długosza w kierunku Kaplicy Św. Magdalenki

trasa przebiega większości terenami leśnymi, aura bardzo nam sprzyja

Miejscowość Taciszów zatrzymujemy się na zwiedzanie Ludwisarni, gdzie wykonywane są dzwony kościelne

Mamy zaszczyt w tym rajdzie gościć słynną Nyskę z Raciborskiego Rajdu Środowisk Trzeźwościowych wraz z kierowcą Romanem 😉

Ludwisarnia piękne miejsce gdzie właściciel zdradza swoje tajniki produkcji, polecamy to miejsce, naszym kolejnym punktem postojowym jest skansen kolejowy w Pyskowicach gdzie zwiedzamy go z młodym przewodnikiem, który zadziwił nas swoja wiedzą historyczną na ich temat, udostępniona została nam drezyna ręczna gdzie mogliśmy trochę na niej pojeździć…

podczas jazdy mieliśmy też okazję i przyjemność spotkać słynnych minionków 😉

na miejsce zakwaterowania przyjeżdżamy około godziny 17-tej, gdzie czekała na nas obiadokolacja…

01.09.2018

dzień drugi naszego pobytu rozpoczynamy wspólnym śniadaniem, gdzie po nim pod opieką gruby Wycieczki Rowerowe Śląsk ruszamy w trasę do Karchowic, aby tam zwiedzić zabytkowe wodociągi

trasa przez Pyskowice, docieramy na miejsce wodociągów po czym z przewodnikiem rozpoczynamy ich zwiedzanie, przewodnik przybliżył nam ich dzieje i pokazał od środka ich funkcjonowanie

przewodnik zabrał nas w magiczne miejsce zwane komorą lodową, gdzie znajdują się lustra i kolorowe piłeczki, efekt niesamowity dla oczu

zostawiamy nasz wpis w księdze gości, jak również pobieramy pamiątkowe pieczęci z muzeum

na koniec wspólne zdjęcie

w drodze powrotnej podjeżdżamy pod piękny Pałącyk w Szałszy, ale bliższy dostęp do niego jest zabroniony

kolejny nasz postój to Kościół drewniany w Szałszy zwiedzamy go pod przewodnictwem kościelnego za co bardzo dziękujemy

02.09.2018 dzień trzeci

Poranek dość pogodny, ale widoczne chmury deszczowe, podobnie jak w dniu wczorajszym wspólne śniadanie, później zdjęcie i jedziemy na Msze Św. do Kościoła…

po Mszy Proboszcz oprowadza nas po Pałacu, zwiedzamy go i podziwiamy

jak to bywa w takich miejscach, pozostawiamy też nasz wpis w księdze gości

po wyjściu z obiektu zamkowego niestety aura nas zaskoczyła i w trasę ruszamy w lekkim deszczu, kierujemy się do Łączy, tam wchodzimy na wieżę obserwacyjna Nadleśnictwa Rudziniec

dalsza droga nasza prowadzi przez Kaplice Św. Magdaleny gdzie trwała msza Św. w intencji Strażaków, na zakończenie jeszcze kilka zdjęć z trasy

zgodnie z tradycją na rajd została również wykonana specjalna pieczątka na ta okazję, gdzie uczestnicy mogli nią popieczętować swój udział w rajdzie jak również znaczek pamiątkowy

dziękujemy naszym uczestnikom za czynnny udział w rajdzie i mamy nadzieję, że rajd był udany i zostaliście usatysfakcjonowani 😉 – pozdrawiamy Was serdecznie i zapraszamy na kolejne nasze rajdy

dziękuję raz jeszcze
Komandor Rajdu Grzegorz Pierchała

i na zakończenie jeszcze krótka videorelacja

trasy GPS do wglądu:
1 dzień – klik
2 dzień – klik
3 dzień – klik